Test de autoevaluare a temperamentului


Acest test poate fi aplicat la lecția de  "Dezvoltarea personală"

Test de autoevaluare a temperamentului
Nume/Prenume: _____________________________________________________________________
Scopul: Evidențierea tipului de temperament
Instrucțiuni:
 Consultați atent tabelul ce urmează. În prima coloniță sunt 10 enunțuri neterminate. Pentru fiecare dintre ele alegeți din cele 4 colonițe alăturate pe orizontală, varianta de răspuns care vă caracterizează cel mai bine comportamentul și acțiunile. La fiecare enunț se admite un singur răspuns. Vă evaluați sub aspectul general al conduitei, excluzând pe cât e posibil interpretările legate de relațiile foarte apropiate (de familie) și cele legate de experiențele personale foarte vii (situații-limită).
 Dacă răspunsurile dvs. au evidențiat temperamenturi diferite la întrebările 2 și 5, înseamnă că nu ați răspuns sincer. Fiecare răspuns este notat cu 10 puncte, toate împreună însumând 100 puncte, care se vor raporta procentual. De exemplu: S60%+M10%+C20%+F10%. Astfel identificați ponderea fiecărui aspect în propriul temperament.
Nr.
Enunțurile
Sangvinic
Melancolic
Coleric
Flegmatic
1.
În general sunt o fire:
activ/ă, optimist/ă, vesel/ă și în majoritatea timpului bine dispus/ă.
timid/ă, care comunică greu cu persoanele necunoscute, care se închide în sine, neâncrezătoare, pesimistă.

făra prea multă răbdare, agitate, cu schimbări fregvente de dispoziție, pasionat/ă, combativă.
calm/ă, neemotiv/ă, prudent/ă, chibzuit/ă, cu stăpânie de sine.
2.
Abordez discuțiile și negocierile:
pasional, cu receptivitate la chestiunile noi.

cu suspiciune fără curaj.
categoric, hotărât.
cu reținere și cumpătare.
3.
Discursul meu este:
accentuat, articulat, ritmat, alert, însoțit de gesturi.

cu ton jos chiar șoptit.
categoric, hotărât.
stăpânit liniștit, cu pauze, controlat.
4.
Mimica și gesturile mele sunt:
expresive, largi, cu rolul de a întregi exprimarea verbală.
aproape că nu există, deoarece membrele au tendința să se încrucișeze sau să lipească de corp.

repezi, bruște, frânte.
discrete, punctuale, lipsite de evazitate.
5.
Cu privire la relațiile sociale și la contactele conjucturale, prefer:
deschiderea-deoarece sunt receptiv și fără prea multe prejudecăți.
singurătatea, contacte cât mai puține și mai scurte cu persoanele puțin cunoscute
oamenii neevazivi, persoanele care nu își complică singure viața.
Relțiile constante, omenii echilibrați, deși sunt tolerant și am tendința de
a-i trata egal pe toți.

6.
Toleranța mea se explică prin:
trec ușor peste eșecuri, peste supărările de moment și nu port supărare.
sunt sensibil și dau dovadă de compasiune.
nu port ură, chiar dacă sunt jignit de cineva
sunt îngăduitor cu ceilalți, nu sunt răutăcios, pot să ignor ofensele care îmi sunt adresate.

7.
Intoleranța mea se exprimă prin faătul că:
decid greșit și chiar am unele ieșiri nervoase când sunt agresată sau nu destul motivată
deși dau dovadă de multă exigență față de mine și față de ceilalți, nu suport critica și mă supăr repede.
nu trec peste neajunsurile altora, dacă asta mă afectează direct și devin impulsiv.
de multe ori nepăsător și insensibil și devin irascibil când sunt perturbat în activitate.

8.
Îmi displace:
monotonia, rutina
să mă confesez, să mă explic în fața altor persoane.
deoarece mă exprim clar nu-mi place să fiu interpretat.
să nu termin lucrul început pentru că sunt întrerupt și perturbat.

9.
Punctul meu tare este:
Că sunt adaptabil și rezistent și relaționez bine și ușor. Îmi surâde orice activitate.
Loialitatea și bunul simț. Dacă sunt lăsat/ă să activez după ritmul meu, realizez lucruri de valoare. Deoarece gândesc și reacționez mai lent, atunci când sunt supus unui ritm mai alert, pot eșua.

Firea întreprinzătoare. Lipsa fricii de a risca. Mă consider un bun conducător și știu să obțin favoruri, chiar dacă trebuie să recurg la forță.
Că sunt muncitor și am capacitatea de a duce la bun sfârșit o activitate. Sunt răbdător, perseverent și tenace.
10.
Punctul meu slab este :
Faptul că ma supraapreciez deși știu că într-o activitate mai laborioasă, dacă nu sunt stimulat, îmi pierd destul de repede concentrarea și entuziasmul și chiar devin distrat și plictisit.

Că mă dezorientez în situații noi, că în fața străinilor devin sfios și că dacă apar momente tensionate mă pot bloca.
Faptul că mă angajez cu euforie în activități care fie mă depășesc, fie, după un timp, devin terne și prefer să le abandonez, deoarece nu am chef să le realizez.
Faptul că sunt greu adaptabil și puțin cam rigid .

Data competării: _______2018


Mulțumesc mult pentru timpul acordat, o zi frumoasă !

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Metoda cubului la disciplina dezvoltarea personală

Exemplu de evaluare pentru clasa a V-a “Propoziţii matematice. Mulţimi.”