Proiect didactic la clasa a XII-a Profil Umanist


 Geometrie



Proiect didactic la matematică
Elaborat: Gordilă Nicoleta
Data: 10. 12. 2018
Clasa: a XII-a “B”
Subiectul/Tema: Aria suprafeței laterale. Aria suprafței totale. Volumul piramidei. Aplicații
Tipul lecției: Lecție mixtă
Competențe Specifice : 1, 2, 4, 5,  8, 9.
Subcompetențe: 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.8.

Obiectivele operaționale: Elevul va fi capabil
O1:   aplice formula pentru a determinarea ariei suprafeței laterale a unei piramide patrulatere și triunghiulare.
O2 : Să aplice formula pentru a determinarea ariei suprafeței totale a unei piramide patrulatere și triunghiulare.
O3: Să determine volumul unei piramidei patrulatere și triunghiulare.

Metode și procedee:  analiza, conversației euristică, explicația, exercițiul,  chestionarul, analogia.
Forme de organizare: frontal, individual.
Mijloace didactice tabla, creta, manualul de matematică.
Materiale didactice: Fișe cu probleme
Bibliografie:
1.      ACHIRI, I., BRAICOV, A., ȘPUNTENCO, O.Matematica. Manual clasa a 12-a. Chișinau : Ed. Prut Internaționl,, 2017. 264 p. ISBN 978-9975-54-320-0
2.      ACHIRI, I., BRAICOV, A., ȘPUNTENCO, O.Matematica. Manual clasa a 9-a. Chișinau : Ed. Prut Internaționl,, 2016. 228 p. ISBN 978-9975-54-255-5


Scenariul lecției:
Secvențe
Activitatea profesorului
Activitatea elevului

Momentul oraganizatoric
(2-3min)

Salut elevii. Spun elevului de serviciu să-mi scrie pe o foiță elevii absenți (în cazul lipsește agenda clasei)




Elevii se salută.


Verificarea temei de acasă și actualizarea structurilor anterioare
(5-7min)
Întreb frontal ce tema a fost data pentru acasă
1.      Dacă sunt întrbări la tema pentru acasă, propun unui elev să iasă la tablă și îl ajut pe acesta la rezolvarea exercițiului la care are întrebări.
2.      Daca nu sunt întrebari la tema pentru acasă, rog elevii sa pună caietele cu tema de acasa la margina bancii .


·         Prezint tema nouă Aria suprafeței laterale. Aria suprafței totale. Volumul piramidei. Aplicații

·         Actualizarea cunoștințelor

- Care este formula de determinare a  ariei suprafeței laterale a unei piramideregulate?
-  Care este formula de determinare a ariei suprafeței totale a unei piramide  ?
- Care este formula de terminare a volumului piramidei ?


 


Elevii sunt atenți și răspund oral ce exerciții au fost date pentru acasă. Dacă sunt întrbari, un elev rezolvă cu ajutorul profesorului exercitiul la tablă.









Elevii îsi notează tema






















Prezentarea optima a conținutului nou.
 (20 min)

Dragii mei vă propun să rezolvăm împreună  două probleme.

Problema 1.
Fie o piramidă patrulateră regulată cu latura bazei de 6 m și cu apotema de 12 m. Calculați aria laterală, aria totală și volumul acestei piramide.



































Problema 2.
Calculați aria totală, aria laterală și volumul a unei piramide triunghiulare regulate cu apotema de 8 cm , înălțimea de 6 cm și cu aria bazei de 27Sqrt(3) cm.








































Problema 3. (rezervă)
Fie o piramidă patrulateră regulată cu permetrul de 44 m și cu apotema de 13 m. Calculați aria laterală, aria totală și volumul acestei piramide.

Elevii ascultă cu atenție.


















   











Bilanțul lecției
Concluzii
(2-3 min)
Ce am învățat noi astazi ?
Prin câte metode putem rezolva o inecuație de gradul II cu o necunoscută?
Descrieți pe scurt metoda grafică....
Descrieți pe scurt metoda intervalelor....
Care metoda mai tare va placut?
Care metodă o veți utiliza?




Elevii activ răspund
Tema de acasă
(2min)
Problema
Fie o piramidă patrulateră regulată cu aria laterală de 288 m^3 și cu apotema de 16 m. Calculați aria totală și volumul acestei piramide.





Elevii îsi notează tema în caiețele.





















Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Metoda cubului la disciplina dezvoltarea personală

Exemplu de evaluare pentru clasa a V-a “Propoziţii matematice. Mulţimi.”