Proiecte didactice pentru clasa a VII-a

Geometrie 

Proiect didactic la matematică
Elaborat: Gordilă Nicoleta
Data: 15.11.2018
Clasa: a VII-a “F”
Subiectul/Tema:  Criterii de congruență a triunghiurilor. Criteriul LUL, ULU și LLL.
Tipul lecției: Lecție mixtă
Competențe Specifice : 1, 4, 6, 8
Subcompetențe: 8.1; 8.2; 8.3; 8.6.

Obiectivele operaționale: Elevul va fi capabil
O1:  Să recunoască cazurile de congruenţă LUL, ULU  și LLL în diferite contexte.
O2 : Să descrie verbal şi în scris, utilizînd simbolurile respective, cazurile de congruenţă LUL, ULU și  LLL.
O3: Să identifice triunghiurile congruiente utilizînd definiţia sau criteriile de congruienţă în diferite contexte;

Tehnologii didactice: tehnologii informaționale(Proiector, Calculator, Pachetul Microsoft)
Metode și procedee:  problematizarea, analiza, conversația euristică, explicația, observarea, exercițiul, 321
Forme de organizare: frontal, individual.
Mijloace didactice: prezentare PowerPoint, tabla, markeru, manualul de matematică.
Materiale didactice: fișe pe variante,
Bibliografie:
1.      ACHIRI, I., BRAICOV, A., ȘPUNTENCO, O.Matematica. Manual clasa a 7-a. Chișinau : Ed.Cartdidact(Tipografia Centrală),, 2018. 232 p. ISBN 978-9975-3180-8-2



Scenariul lecției:
Secvențe
Activitatea profesorului
Activitatea elevului
Momentul oraganizatoric
(2-3min)
Salut elevii. Spun elevului de serviciu să-mi scrie pe o foiță elevii absenți .

Elevii se salută.


Verificarea temei de acasă și actualizarea structurilor anterioare
(5-7min)
Întreb frontal ce tema a fost data pentru acasă
1.      Dacă sunt întrbări la tema pentru acasă, propun unui elev să iasă la tablă și îl ajut pe acesta la rezolvarea exercițiului la care are întrebări.
2.      Daca nu sunt întrebari la tema pentru acasă, rog elevii sa pună caietele cu tema de acasa la margina bancii .


·         Prezint tema nouă







 

Elevii sunt atenți și răspund oral ce exerciții au fost date pentru acasă. Dacă sunt întrbari, un elev rezolvă cu ajutorul profesorului exercitiul la tablă.






Elevii îsi notează tema




































Prezentarea optima a conținutului nou.
 (20 min)

·         Propun elevilor să analizăm două cazuri, în care ei trebuie să determine dacă triunghiurile sunt congruente.




·         Analizăm cazul II




·         Generalizăm conceptul de congruență a triunghiurilor. Deci, un triunghi este congruent cu un alt triunghi dacă se satisfac cele șase condiții.


·         Explic elevilor că nu de fiecare dată va trebui să demostrăm cele șase relații pentru a putea afirma ca triunghiurile analizate sunt congruente. Pentru a simplifica procesul există trei criterii de congruență a triunghiurilor.

Analizăm împreună primul criteriu de congruență a triunghiurilor.


·         Propun să analizăm un exercițiu


·         Analizăm împreună cel de-al doilea criteriu de congruență a triunghiurilor.




·         Propun să analizăm un alt exercițiu


·         Analizăm împreună și ultimul criteriu de congruență a triunghiurilor.


·         Propun să analizăm încă un exercițiu:



·         Odată ce am analizat toate cazurile propun să rezolvăm următorul exercițiu:


·         În acest exercițiul clasa va trebui să rezunoască criteriul de congruență descris în imagine.

*Important este ca elevii să-și dea seama că cazul în cazul „d” triunghiurile nu sunt congruente.

Propun clasei un alt exercțiu. La acest exercițiu clasa va trebui să gasească perechile de triunghiuri congruente.

 În cazul în care îmi rămîne mai mult de 10 min, mai rezolv un exercițiu din manual jos pag. 157 (rezervă).

·         Elevii privesc cu atenție și raspund la întrebare


·         Dacă suprapunem, observăm ca în primul caz triunghiurile nu sunt congruente.



·         Observăm că triunghiurile s-au suprapus, deci sunt congruente.

·         Elevii asculta cu atenție și participă la discuție




·         Elevii urmăresc cu atenție.




·         Își notează în caiețele (desenul și condițiile)

·         Elevii își fac notițele corespunzătoare





Ex. 1


Răspuns: A’B’ =11 cm.



·         Elevii își fac notițele corespunzătoare


 







Ex. 2



Răspuns: m C' = 48 







·         Elevii își fac notițele corespunzătoare




Ex. 3



Răspuns: B’C’= 11 cm.











·         Elevii analizează și raspund.











Elevii rezolvă exercițiul propus de profesor independent după care anunță rezultatele.
Triunghiul 1,5,9 după criteriul LUL
Triunghiul  3, 8, 10 după criteriul ULU
Triunghiul 4, 7 după criteriul LLL
Triunghiul 2, 6 nici după un criteriu( elevii mă conving pe mine)
Evaluarea curentă
(5-8min)
·         Fiecare elev primește o fișă de lucru ( anexă).
Fișele sunt în 5 variante, defapt, ele sunt 3, dar am pus 5 pentru a duce în eroare elvii, fiecare să se uite la ei în fișă.

·         String toate fișele  pentru a le verifica


·         Elevii rezolvă exercițiul din fișă conform variantei.
Bilanțul lecției
Concluzii
(2-3 min)




Elevii activ răspund
Tema de acasă
(2min)



Elevii îsi notează tema în caiețele.



Algebră

Proiect didactic la matematică
Elaborat: Gordilă Nicoleta
Data: 05.12.2018
Clasa: a VII-a “F”
Subiectul/Tema:  Ordinea efectuării operațiilor cu numerele reale
Tipul lecției: Lecția de fixare și sistematizare
Competențe Specifice : 1, 4, 6, 8
Subcompetențe: 2.4; 2.5; 2.8; 2.10.

Obiectivele operaționale: Elevul va fi capabil
O1:  Să calculeze modulul unui număr real
O2 : Să aplice proprietățile adunării, îmulțirii și puterii la efectuarea calculelor cu numerele reale.
O3: Să numeroteze operațiile în cazul exercițiilor cu mai multe operații.
O4:  Să scoată factorul de sub radical prin una din metode ( descompunerea sau pătrate perfecte).

Metode și procedee:  analiza, conversația euristică, explicația, observarea, exercițiul, 321, lucru cu manualul.
Forme de organizare: frontal, individual.
Mijloace didactice: tabla, markeru, manualul de matematică.
Materiale didactice: fișe de lucru, pe variante

Bibliografie:
  • 1.      ACHIRI, I., BRAICOV, A., ȘPUNTENCO, O.Matematica. Manual clasa a 7-a. Chișinau : Ed.Cartdidact(Tipografia Centrală),, 2018. 232 p. ISBN 978-9975-3180-8-2
  • 2.      IAVORSCHI, V. Matematica. Culegere de exerciții și probleme clasa a 7-a. Chișinau : Ed.Tipografia din Orhei. 2011.172p. ISBN 978-9975-4296-0-3

Scenariul lecției:
Secvențe
Activitatea profesorului
Activitatea elevului
Momentul oraganizatoric
(2-3min)
Salut elevii. Spun elevului de serviciu să-mi scrie pe o foiță elevii absenți .

Elevii se salută.


Verificarea temei de acasă și actualizarea structurilor anterioare
(5-7min)
Întreb frontal ce tema a fost data pentru acasă
1.      Dacă sunt întrbări la tema pentru acasă, propun unui elev să iasă la tablă și îl ajut pe acesta la rezolvarea exercițiului la care are întrebări.
2.      Daca nu sunt întrebari la tema pentru acasă, rog elevii sa pună caietele cu tema de acasa la margina bancii .


Notăm tema : Ordinea efectuării operațiilor cu numerele reale

·         Actualizarea cunoștințelor:
-          Ce operații putem efectua cu numerele reale?
-          Care sunt proprietățile adunării?
-          Care sunt proprietățile îmulțirii?
-          Dar proprietățile împărțirii și scăderii?
-          Care sunt proprietățile radicalilor?
( le amintim, le scriu pe tablă)








Elevii sunt atenți și răspund oral ce exerciții au fost date pentru acasă. Dacă sunt întrbari, un elev rezolvă cu ajutorul profesorului exercitiul la tablă.





·         Elevii îsi notează tema

·         Elevii răspund la întrebări
-          Adunarea, scăderea, îmulțirea, împărțirea și ridicarea la putere
-          Comutativă, asociativă, element neutru
-          Comutativă, asociativă, distributivă, elementul neutru
-          Nu au proprietăți



























Prezentarea optima a conținutului nou.
 (20 min)
 








 
Bilanțul lecției
Concluzii
(2-3 min)
3 –lucruri care le-au învățat astăzi
2- lucruri ce v-au placut
1 ce nu l-ați înțeles


Elevii activ răspund
Tema de acasă
(2min)
Ex 23 b pag 23 (culegeri)
Ex 13a pag 24 (culegeri)


Elevii îsi notează tema în caiețele.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Metoda cubului la disciplina dezvoltarea personală

Exemplu de evaluare pentru clasa a V-a “Propoziţii matematice. Mulţimi.”