Proiecte didactice pentru clasa a VII-a
Geometrie
Proiect didactic la matematică
Elaborat: Gordilă Nicoleta
Data:
15.11.2018
Clasa: a VII-a “F”
Subiectul/Tema: Criterii de congruență a triunghiurilor.
Criteriul LUL, ULU și LLL.
Tipul
lecției: Lecție mixtă
Competențe
Specifice : 1, 4, 6, 8
Subcompetențe: 8.1; 8.2; 8.3; 8.6.
Obiectivele
operaționale: Elevul va fi capabil
O1: Să recunoască
cazurile de congruenţă LUL, ULU și LLL în diferite contexte.
O2 : Să descrie verbal şi în scris,
utilizînd simbolurile respective, cazurile de congruenţă LUL, ULU și LLL.
O3: Să identifice
triunghiurile congruiente utilizînd definiţia sau criteriile de congruienţă în
diferite contexte;
Tehnologii
didactice: tehnologii informaționale(Proiector, Calculator, Pachetul Microsoft)
Metode
și procedee: problematizarea,
analiza, conversația euristică, explicația, observarea, exercițiul, 321
Forme
de organizare: frontal,
individual.
Mijloace
didactice: prezentare PowerPoint, tabla, markeru, manualul de matematică.
Materiale
didactice: fișe pe variante,
Bibliografie:
1.
ACHIRI,
I., BRAICOV, A., ȘPUNTENCO, O.Matematica.
Manual clasa a 7-a. Chișinau :
Ed.Cartdidact(Tipografia Centrală),, 2018. 232 p. ISBN 978-9975-3180-8-2
Scenariul lecției:
Secvențe
|
Activitatea profesorului
|
Activitatea elevului
|
Momentul oraganizatoric
(2-3min)
|
Salut elevii. Spun elevului de serviciu să-mi scrie
pe o foiță elevii absenți .
|
Elevii se salută.
|
Verificarea temei de acasă
și actualizarea structurilor anterioare
(5-7min)
|
Întreb frontal ce tema a fost data pentru acasă
1. Dacă sunt întrbări la tema
pentru acasă, propun unui elev să iasă la tablă și îl ajut pe acesta la
rezolvarea exercițiului la care are întrebări.
2. Daca nu sunt întrebari la
tema pentru acasă, rog elevii sa pună caietele cu tema de acasa la margina
bancii .
·
Prezint tema nouă
|
Elevii sunt atenți și răspund oral ce exerciții au
fost date pentru acasă. Dacă sunt întrbari, un elev rezolvă cu ajutorul
profesorului exercitiul la tablă.
Elevii îsi notează tema
|
Prezentarea optima a
conținutului nou.
(20 min)
|
·
Propun elevilor să analizăm două
cazuri, în care ei trebuie să determine dacă triunghiurile sunt congruente.
·
Analizăm cazul II
·
Generalizăm conceptul de
congruență a triunghiurilor. Deci, un triunghi este congruent cu un alt
triunghi dacă se satisfac cele șase condiții.
·
Explic elevilor că nu de fiecare dată va trebui să demostrăm cele șase
relații pentru a putea afirma ca triunghiurile analizate sunt congruente.
Pentru a simplifica procesul există trei criterii de congruență a
triunghiurilor.
Analizăm împreună
primul criteriu de congruență a triunghiurilor.
·
Propun să analizăm un exercițiu
·
Analizăm împreună cel de-al doilea criteriu de congruență a
triunghiurilor.
·
Propun să analizăm un alt exercițiu
·
Analizăm împreună și ultimul criteriu de congruență a triunghiurilor.
·
Propun să analizăm încă un exercițiu:
·
Odată ce am analizat toate cazurile propun să rezolvăm următorul
exercițiu:
·
În acest exercițiul clasa va trebui să rezunoască criteriul de congruență
descris în imagine.
*Important este ca
elevii să-și dea seama că cazul în cazul „d” triunghiurile nu sunt congruente.
Propun clasei un
alt exercțiu. La
acest exercițiu clasa va
trebui să gasească perechile de triunghiuri congruente.
În cazul în care îmi rămîne mai mult de 10
min, mai rezolv un exercițiu din manual jos pag. 157 (rezervă).
|
·
Elevii privesc cu atenție și raspund la întrebare
·
Dacă suprapunem, observăm ca în primul caz triunghiurile nu sunt
congruente.
·
Observăm că triunghiurile s-au suprapus, deci sunt congruente.
·
Elevii asculta cu atenție și participă la discuție
·
Elevii urmăresc cu atenție.
·
Își notează în caiețele (desenul și condițiile)
·
Elevii își fac notițele
corespunzătoare
Ex. 1
Răspuns: A’B’ =11 cm.
·
Elevii își fac notițele
corespunzătoare
Ex. 2
Răspuns: m C' = 48
·
Elevii își fac notițele
corespunzătoare
Ex. 3
Răspuns: B’C’= 11 cm.
·
Elevii analizează și raspund.
Elevii rezolvă
exercițiul propus de profesor independent după care anunță rezultatele.
Triunghiul 1,5,9
după criteriul LUL
Triunghiul 3, 8, 10 după criteriul ULU
Triunghiul 4, 7
după criteriul LLL
Triunghiul 2, 6
nici după un criteriu( elevii mă conving pe mine)
|
Evaluarea curentă
(5-8min)
|
·
Fiecare elev primește o fișă de lucru ( anexă).
Fișele sunt în 5 variante, defapt, ele sunt 3, dar am
pus 5 pentru a duce în eroare elvii, fiecare să se uite la ei în fișă.
·
String toate fișele pentru a le
verifica
|
·
Elevii rezolvă exercițiul din fișă conform variantei.
|
Bilanțul lecției
Concluzii
(2-3 min)
|
|
Elevii activ
răspund
|
Tema de acasă
(2min)
|
Elevii îsi notează tema în caiețele.
|
Algebră
Proiect didactic la matematică
Elaborat: Gordilă Nicoleta
Data:
05.12.2018
Clasa: a VII-a “F”
Subiectul/Tema: Ordinea efectuării operațiilor cu numerele
reale
Tipul
lecției: Lecția de fixare și
sistematizare
Competențe
Specifice : 1, 4, 6, 8
Subcompetențe: 2.4; 2.5; 2.8; 2.10.
Obiectivele
operaționale: Elevul va fi capabil
O1: Să calculeze modulul
unui număr real
O2 : Să aplice proprietățile adunării,
îmulțirii și puterii la efectuarea calculelor cu numerele reale.
O3: Să numeroteze
operațiile în cazul exercițiilor cu mai multe operații.
O4: Să
scoată factorul de sub radical prin una din metode ( descompunerea sau pătrate
perfecte).
Metode
și procedee: analiza,
conversația euristică, explicația, observarea, exercițiul, 321, lucru cu manualul.
Forme
de organizare: frontal,
individual.
Mijloace
didactice: tabla, markeru, manualul de matematică.
Materiale
didactice: fișe de lucru, pe variante
Bibliografie:
- 1. ACHIRI, I., BRAICOV, A., ȘPUNTENCO, O.Matematica. Manual clasa a 7-a. Chișinau : Ed.Cartdidact(Tipografia Centrală),, 2018. 232 p. ISBN 978-9975-3180-8-2
- 2. IAVORSCHI, V. Matematica. Culegere de exerciții și probleme clasa a 7-a. Chișinau : Ed.Tipografia din Orhei. 2011.172p. ISBN 978-9975-4296-0-3
Scenariul lecției:
Secvențe
|
Activitatea profesorului
|
Activitatea elevului
|
Momentul oraganizatoric
(2-3min)
|
Salut elevii. Spun elevului
de serviciu să-mi scrie pe o foiță elevii absenți .
|
Elevii se salută.
|
Verificarea temei de acasă
și actualizarea structurilor anterioare
(5-7min)
|
Întreb frontal ce tema a fost data pentru acasă
1. Dacă sunt întrbări la tema
pentru acasă, propun unui elev să iasă la tablă și îl ajut pe acesta la
rezolvarea exercițiului la care are întrebări.
2. Daca nu sunt întrebari la
tema pentru acasă, rog elevii sa pună caietele cu tema de acasa la margina
bancii .
Notăm tema : Ordinea efectuării operațiilor cu
numerele reale
·
Actualizarea cunoștințelor:
-
Ce operații putem
efectua cu numerele reale?
-
Care sunt proprietățile adunării?
-
Care sunt proprietățile îmulțirii?
-
Dar proprietățile împărțirii și scăderii?
-
Care sunt proprietățile radicalilor?
( le
amintim, le scriu pe tablă)
|
Elevii sunt atenți și răspund oral ce exerciții au
fost date pentru acasă. Dacă sunt întrbari, un elev rezolvă cu ajutorul
profesorului exercitiul la tablă.
·
Elevii îsi notează tema
·
Elevii răspund la întrebări
-
Adunarea, scăderea, îmulțirea, împărțirea și ridicarea la putere
-
Comutativă, asociativă, element neutru
-
Comutativă, asociativă, distributivă, elementul neutru
-
Nu au proprietăți
|
Prezentarea optima a
conținutului nou.
(20 min)
|
|
|
Bilanțul lecției
Concluzii
(2-3 min)
|
3 –lucruri care le-au învățat astăzi
2- lucruri ce v-au placut
1 ce nu l-ați înțeles
|
Elevii activ
răspund
|
Tema de acasă
(2min)
|
Ex 23 b pag 23
(culegeri)
Ex 13a pag 24
(culegeri)
|
Elevii îsi notează tema în caiețele.
|
Комментарии
Отправить комментарий